دستگاه فتوتراپی نوزاد - سینا طب

آشنایی با انواع تجهیزات پزشکی

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

دستگاه فتوتراپی نوزاد - سینا طب



فتوتراپی نوزادان تازه متولد شده :

زرد شدن پوست در نوزادان در روز های اول زندگی آنقدرها هم اتفاق غیر عادی نیست. وحشت و هراس برای والدین جوان در این مواقع کاملا غیر ضروری است. معمولاً هیچ درمان دارویی تجویز نمی شود. با مشاهده هیپربیلی روبینمی فیزیولوژیکی (یرقان) ، نور درمانی برای نوزاد تجویز می شود. برای درمان خانگی از لامپ های مخصوص برای زردی استفاده می شود.

زردی در نوزادان :

زردی در نوزادان به دلیل تغییر شدید در حوزه زندگی ، تغذیه و استرس پس از زایمان اتفاق می افتد. در طول بازسازی ، اندام ها (به ویژه کبد) ممکن است نتوانند با عملکرد مناسب خود مقابله کنند.

اگر پوست نوزاد زرد شده باشد ، بیلی روبین (تشکیل شده در نتیجه تجزیه پروتئین) به اندازه کافی توسط کبد دفع نمی شود و در بافت های پوست تجمع می یابد.

لامپ فتوتراپی برای نوزادان چه کاربردی دارد ؟

بیلی روبین با طول موج 460 نانومتر نور آبی را جذب می کند و به یک آنزیم محلول در آب تبدیل می شود که سپس از طریق ادرار یا عرق بدن دفع می شود. بنابراین ، لامپ های فلورسنت طیفی را ساطع می کنند که رنگدانه زرد را تغییر می دهد تا از بدن حذف شود.

اگر انحراف در رنگدانه مشاهده شود ، درمان بلافاصله در زایشگاه برای کاهش بیلی روبین شروع می شود. در هنگام ترخیص ، پزشک بسته به میزان ناهنجاری های فیزیولوژیکی نوزاد ، یک دوره نگهداری نوزاد در دستگاه فتوتراپی نوزاد تجویز می کند.

دستگاه فتوتراپی نوزاد چیست ؟

دستگاه فتوتراپی با استفاده از لامپ های مخصوص ، نه تنها به عنوان یک راه حل برای درمان زردی نوزادان ، بلکه به عنوان یک اقدام پیشگیرانه نیز شناخته شده است.

توجه داشته باشید که اگر نوزادی علاوه بر زردی ، مشکلاتی همچون کم خونی شدید ، روند التهابی بدن نوزاد و انسداد مجاری صفراوی داشته باشد ، متخصص اطفال باید در مورد استفاده یا عدم استفاده از دستگاه فتوتراپی نوزاد تصمیم گیری نماید.

توجه : هنگام مشاهده اولین علائم زردی در نوزاد ، از خوددرمانی جدا خودداری نمایید. قبل از انجام هر کاری ، ابتدا به یک متخصص اطفال مراجعه نمایید.

دستگاه فتوتراپی سیار و درمان یرقان در منزل :

از این دستگاه ها برای درمان یرقان در منزل استفاده می شود. دستگاه های فتوتراپی سیار به دستگاه فتوتراپی خانگی معروف هستند. آن ها مانند یک هود پلاستیکی هستند که در قسمت پایین آن قطره چکان وجود دارد. یعنی نور نه از بالا ، بلکه از پایین پراکنده می شود. کودک در یک گهواره بالای لامپ قرار می گیرد. نور از پشت به بدن نوزاد برخورد می کند. بنابراین ، در این حالت هیچ اقدام محافظت برای چشم نیاز نیست. اما در حالتی که نور های دستگاه با صورت نوزاد برخورد می کنند ، لازم است حتما از چشم بند فتوتراپی نوزاد استفاده کنید.

دستگاه فتوتراپی خانگی نوزاد آسودگی خیال را برای الدین به ارمغان می آورد. نحوه استفاده از این بسیار آسان و راحت است و هیچ گونه دشواری برای والدین ایجاد نمی کند. این دستگاه ها انواع مختلفی دارند ، آن ها را می توان بر اساس کاربردی که دارند ، انتخاب و خریداری نمایید.


انواع لامپ های مورد استفاده در دستگاه فتوتراپی نوزاد :

دستگاه های فتوتراپی با لامپ های LED :

این تجهیزات ایمن ترین و موثر ترین راه درمان زردی نوزادان محسوب می شوند. لامپ های ال ای دی حداقل الکتریسیته را مصرف می کنند و عمر طولانی دارند. آن ها طیف نوری آبی رنگ با طول موج متوسط 460 نانومتر منتشر می کنند.

دستگاه فتوتراپی نوزاد با لامپ های هالوژن :

لامپ های هالوژن محدوده تابش وسیعی از 380 تا 600 نانومتر دارند. هنگامی که دستگاه فتوتراپی از لامپ های هالوژن استفاده می کند ، توجه داشته باشید که حتما اقدامات محافظتی را برای چشم و کشاله ران نوزاد انجام دهید.

هنگامی که نوزاد در این دستگاه قرار می گیرد ، به طور قابل توجهی گرم می شود و نیاز به نظارت و مراقبت مداوم دارد تا دچار سوختگی یا هایپرترمی نشود.

عمر مفید لامپ های هالوژن تا 700 ساعت می باشد. آن ها به طور گسترده ای برای درمان زردی در نوزادان استفاده می شوند.

دستگاه های فتوتراپی با لامپ های فلورسنت :

لامپ های فلورسنت ، بسته به طیف مرئی که دارند ، می توانند رنگ های متفاوتی داشته باشند.

لامپ فلورسنت با طیف سبز ، دارای طول موج 520 نانومتر می باشد. این لامپ از کم موثرترین لامپ ها جهت رفع زردی نوزادان می باشد. لامپ فلورسنت با طیف فیروزه ای ، دارای طول موج 490 نانومتر می باشد و لامپ فلورسنت با طیف آبی ، دارای طول موج 452 نانومتر می باشد که موثرترین لامپ مورد استفاده در دستگاه های فتوتراپی نوزادان محسوب می شود.

هنگامی که نوزاد در معرض لامپ فلورسنت قرار می گیرد ، اقدامات محافظتی از چشم و کشاله ران امری ضروری است.همان طور که اشاره شد ، قرار گرفتن در معرض طولانی مدت نوزادان در مقابل این نور ممکن است باعث سوختگی آن ها شود. حتی ممکن است عناصر اصلی دستگاه نیز بسوزند و اثر فوتوالکتریک آن ها کم تر شود.

توجه : یک تصور غلط در خصوص لامپ های فلورسنت با طیف آبی وجود دارد و آن هم این است که فکر می کنند دستگاه فتوتراپی فلورسنت طیف آبی همان دستگاه ماوراء بنفش است. این تصور کاملا اشتباه است. امواج ماوراء بنفش دارای طول موج کم تر از 400 نانومتر هستند ، در حالی که طول موج لامپ فلورسنت با طیف آبی از 452 نانومتر شروع می شود.

معیار های انتخاب لامپ دستگاه فتوتراپی نوزاد :

معیار اصلی استفاده از دستگاه های فتوتراپی برای زردی نوزادان ، حفظ ایمنی آن ها می باشد. بر این اساس می توانید دستگاه هایی را انتخاب کیندکه با لامپ های LED ساخته شده اند. این گونه دستگاه ها اقدامات حفاظتی ندارند و همچنین باعث سوختگی نمی شوند.

تعداد جلساتی که نوزاد باید از دستگاه فتوتراپی استفاده نماید ، توسط متخصص لطفال تعیین می شود. این که نوزاد چقدر باید زیر لامپ بخوابد نیز توسط پزشک تعیین می شود. در شدید ترین موارد ، هر نیم ساعت یک بار آزمایش خون انجام می شود و پس از اصلاح این قرار ملاقات انجام می شود. معمولا جلسات برای نوزادان 12 ساعت طول می کشد و برای تغذیه و قنداق کردن می تواند استراحت کند.

عواقب احتمالی استفاده از دستگاه فتوتراپی نوزاد :

واکنش های آلرژیک در نوزاد تازه متولد شده بسیار نادر است. اساساً ، در طول درمان زردی ، ممکن است واکنش های سطحی موضعی رخ دهد. آن ها شامل :

  • سوختگی بیش از حد نوزاد
  • سیانوز
  • قرمزی و سوزش بدن
  • خشکی پوست
  • کم شدن آب بدن

اگر یکی از این علائم را در یک نوزاد تازه متولد شده مشاهده کردید ، فورا به متخصص اطفال مراجعه نمایید.

خرید دستگاه فتوتراپی نوزاد :

دستگاه های فتوتراپی نوزادان توسط متخصصین صنعت پزشکی و با استفاده از جدید ترین متد های روز دنیا ، طراحی و ساخته می شوند.

برای بیمارستان ها ، مراکز بهداشتی و درمانی و ارائه خدمات جامع و تخصصی ، وجود قطعات و تجهیزات پزشکی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند. در این راستا ، به منظور ارائه درمان جامع ، خدمات با کیفیت و تخصصی ، مجموعه از استاندارد ها، تجهیزات و دستگاه هایی به وجود آمده است که می تواند در درمان سریع و اثر بخش ، مفید و کارآمد واقع شوند.

سینا طب ، تولید کننده و تامین کننده انواع تجهیزات پزشکی در ایران ، با در نظر گرفتن نیاز های اولیه مراکز درمان ، بیمارستان ها و . . . ، پیشرفته ترین ، مجهزترین و با کیفیت ترین دستگاه ها و تجهیزات را در زمینه درمان ، بهداشت ، معالجه و . . . ارائه نموده است. سینا طب ، با بیشترین تنوع و گزینه ها در ارائه محصولات پزشکی و درمانی ، پیش نیاز های اولیه و ضروری بخش های درمانی و بیمارستانی را فراهم نموده است و به همین منظور ، محصولات حیاتی و مهمی همچون ؛ دستگاه فتوتراپی نوزاد را با قیمت مناسب ، عرضه می کند. اگر مایل به خرید این دستگاه هستید ، با مراجعه به سایت دستگاه فتوتراپی نوزاد سینا طب ، انواع مختلف و مشخصات آن را مشاهده کنید و در زمینه تولید این تجهیزات ، ویژگی و خصوصیات آن اطلاعات بیشتری کسب نمایید. همچنین برای ثبت سفارش و استعلام قیمت دستگاه فتوتراپی نوزاد با شماره تلفن های 02166706377- 66709528-021، تماس حاصل فرمایید.
سپاس از سایت خوب یو آپلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد